Admiraircos

ALGEMENE VOORWAARDEN Admir-airco's



In dit document zijn opgenomen de Algemene Voorwaarden met beperkte aansprakelijkheid van Admir-airco's. Admir-airco's staat ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 90733118 en is statutair gevestigd te Eemsdelta.

       Algemeen Artikel


1 Toepasselijkheid


  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten van Admir-airco's. Op aanvullende- of vervolgwerkzaamheden zijn de Algemene Voorwaarden eveneens van toepassing.
  2. Van hetgeen in deze Algemene Voorwaarden is bepaald, kan uitsluitend schriftelijk worden afgeweken tussen Partijen.
  3. De door de afnemer/klant gehanteerde Algemene Voorwaarden worden door Admir-airco's uitdrukkelijk van de hand gewezen, behoudens en voor zover daarmee uitdrukkelijk schriftelijk door Admir-airco's mee is ingestemd.
  4. Onder afnemer/klant wordt verstaan iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Admir-airco's een overeenkomst is aangegaan voor levering van een dienst of het geven van advies, dan wel de aanneming van een werk.


 Artikel 2 Aanbiedingen en totstandkomingen overeenkomsten.

 

  1. Een op naam gestelde aanbieding heeft een geldigheidsduur van viertien (14) dagen, tenzij een andere termijn door partijen is overeengekomen. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in de offerte binden Admirairco's niet.
  2. Alle prijzen zijn uitgedrukt in Euro’s, en zijn exclusief omzetbelasting.
  3. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat afnemer/klant de offerte ondertekend per post of elektronische weg retour heeft gezonden aan Admir-airco's, dan wel via post of elektronische weg ondubbelzinnig zijn of haar akkoord heeft gegeven.


Artikel 3 Annuleringen/ vertraging van werkzaamheden.

 

  1. Indien afnemer/klant de koopovereenkomst of de opdracht of de aannemingsovereenkomst annuleert binnen één week voor de overeengekomen uitvoeringsdatum van de opdracht, is de afnemer/klant in dat geval 25 % verschuldigd van de (aanneming)som zoals overeengekomen, en opgenomen op de offerte c.q. overeenkomst.
  2. Annulering ontslaat afnemer/klant niet van de verplichting de gekochte producten af te nemen en te betalen.
  3. Meerkosten ontstaan door vertraging van werkzaamheden door toedoen van de afnemer/klant, worden in rekening gebracht bij de afnemer/klant.


Artikel 4 Prijzen.


  1. De in de offerte genoemde prijzen zijn exclusief BTW en exclusief overige overheidsheffingen. De prijzen zijn gebaseerd op levering “af fabriek/groothandel/magazijn”.
  2. In geval van levering “af fabriek/groothandel/magazijn” zijn de prijzen berekend “onverpakt”, tenzij anders is overeengekomen.
  3. Als de kostprijs na datum van totstandkoming van de overeenkomst van één van de afgenomen producten een verhoging ondergaat – ook al geschiedt dit ingevolge voorzienbare omstandigheden – is Admir-airco's gerechtigd de overeengekomen prijs dienovereenkomstig te verhogen. Dit recht bestaat echter niet gedurende 3 maanden na de datum van totstandkoming van de overeenkomst.
  4. Admir-airco's mag het door haar verrichtte meerwerk afzonderlijk in rekening brengen, indien daarover voorafgaand aan de uitvoering van die werkzaamheden schriftelijk overeenstemming over is bereikt met de afnemer/klant.
  5. Kosten van vervoer en in- en uitladen van grondstoffen, halffabricaten, modellen, gereedschappen en andere zaken, zijn niet in de prijs begrepen en worden afzonderlijk in rekening gebracht aan de afnemer/klant, tenzij anders door partijen is overeengekomen.
  6. De te maken parkeerkosten worden afzonderlijk aan de afnemer/klant in rekening gebracht, indien de afnemer/klant niet beschikt over eigen parkeergelegenheid en Admir-airco's daar geen gebruik van heeft kunnen maken.
  7. Reiskosten buiten een straal van 35 km vanaf Eemsdelta worden (achteraf) in rekening gebracht à € 1,00 per gereden km.


Artikel 5 Betaling.


  1. De voor afnemer/klant gehanteerde betaaltermijn is veertien (14) dagen, tenzij anders overeengekomen. Deze termijn is bedoeld als een fatale termijn. Indien de afnemer/klant niet binnen deze termijn betaald, komt afnemer/klant in verzuim te verkeren.
  2. Facturatie vindt plaats bij het verstrekken van de opdracht (50%) en bij aanvang van de werkzaamheden (50%). Schriftelijk kunnen in de offerte afwijkende afspraken worden gemaakt.
  3. Admir-airco's is, alvorens een aanvang te maken met haar werkzaamheden een voorschot te verlangen.
  4. In geval van niet tijdig betalen is Admir-airco's bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te schorten, tot het moment waarop de afnemer/klant de betalingsverplichting volledig is nagekomen, de betaling van verschuldigde rente en kosten daaronder begrepen.
  5. Ingeval van niet tijdige betaling komen de buitengerechtelijke kosten, conform de wet, voor rekening van de afnemer/klant. Indien het een zakelijke afnemer/klant betreft, wijken partijen af van de wettelijke regeling, in die zin dat afnemer/klant, nadat hij in verzuim is komen te verkeren, 15% aan buitengerechtelijke kosten verschuldigd is aan Admirairco's over het verschuldigde bedrag.
  6. Daarnaast is afnemer/klant de wettelijke handelsrente verschuldigd. Een zakelijke afnemer/klant is nadat verzuim is ingetreden een rente verschuldigd van 1% per maand.


Artikel 6 Levering en levertijden.


  1. De levertijd wordt bepaald aan de hand van de volgende criteria:
  2. De dag van totstandkoming van de koopovereenkomst;
  3. De dag van ontvangst van de door de afnemer/klant noodzakelijk te verstekken bescheiden, gegevens, vergunningen e.d.;
  4. De dag van de verkrijging van de in de overeenkomst overeengekomen formaliteiten die noodzakelijk zijn voor Admir-airco's om uitvoering te geven gegeven aan haar verplichtingen uit de koopovereenkomst;
  5. De dag van ontvangst door Admir-airco's van hetgeen volgens de overeenkomst vóór de uitvoering van de opdracht door afnemer/klant bij vooruitbetaling dient te worden voldaan.
  6. Tussentijdse wijzigingen of opschorting door afnemer/klant van de opdracht aan de zijde van afnemer/klant schort de levertijd voor minimaal eenzelfde periode op.
  7. Vertraging in de levering aan de zijde van Admir-airco's als gevolg van het niet voldoen door afnemer/klant van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verplichting ter zake de uitvoering van deze overeenkomst, brengt met zich dat de levertijd minimaal verlengd wordt met de duur van deze vertraging.
  8. Het product geldt ten aanzien van de levertijd als geleverd wanneer op de door de afnemer/klant aangewezen bestemming is bezorg. Een keuringslocatie wordt eveneens aangemerkt als aangewezen bestemming.
  9. Indien vertraging ontstaat buiten de invloed van Admir-airco's om of doordat tijdig bestelde materialen niet tijdig worden geleverd, wordt de levertijd verlengd met de periode van vertraging.
  10. Levertijden zijn indicatief en nimmer een fatale termijn. Overschrijding van een termijn geeft de afnemer/klant geen recht op vergoeding van schade of kosten en voorts niet op ontbinding van de overeenkomst.
  11. Tot het moment van levering rust het risico van de producten bij Admirairco's Na de levering van de producten gaat het risico over op de afnemer/klant.


Artikel 7 Eigendomsvoorbehoud.


  1. Alle door Admir-airco's geleverde zaken blijven haar eigendom, totdat al het verschuldigde, waaronder begrepen rente en kosten, geheel door afnemer/klant is betaald.
  2. Afnemer/klant is verplicht de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde, eventueel de bestanddelen en nieuwe gevormde zaken op eerste verzoek aan Admir-airco's feitelijk ter beschikking te stellen. Afnemer/klant verleent Admir-airco's reeds nu onherroepelijk machtiging het gebouw c.q. het terrein van afnemer/klant te betreden, teneinde de afgeleverde zaken terug te nemen, onverminderd het recht op volledige schadevergoeding.
  3. Zolang afnemer/klant al hetgeen verschuldigd is aan Admir-airco's niet volledig heeft voldaan, is het afnemer/klant verboden op de zaken een pandrecht te vestigen, ze anderszins te bezwaren ten behoeve van een derde, en houdt afnemer/klant de zaken voor eigen rekening en risico.
  4. Indien afnemer/klant de door Admir-airco's geleverde zaken aan een derde aflevert, is afnemer/klant verplicht zich de eigendom van de zaken voor te behouden.
  5. De onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde zaken dienen door afnemer/klant met de nodigde zorgvuldigheid te worden bewaard en als herkenbaar eigendom van leverancier te worden opgeslagen.


Artikel 8 Persoonsgegevens.


  1. De gegevens die u invoert op de website van Admir-airco's worden alleen gebruikt voor de afhandeling van uw bestelling of af te nemen werken, het verlenen van het gevraagde advies of voor het versturen van gevraagde informatie. Meer over de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u lezen in onze privacyverklaring. Zie daarvoor www.admir-aircos.nl/privacy.


Artikel 9 Installatie.


  1. Onder installeren wordt verstaan het monteren en het in bedrijf stellen van de door afnemer/klant gekochte product met toebehoren op de locatie zoals door afnemer/klant is aangewezen.
  2. Afnemer/klant dient voor zijn rekening en verantwoordelijkheid zorg te dragen voor de tijdige uitvoering van alle daartoe noodzakelijk voorwaarden die nodig zijn om de installatie van het product te kunnen uitvoeren, waaronder in ieder geval, maar niet uitsluitend, begrepen:
  3. Het treffen van bouwkundige voorzieningen;
  4. Het bezemschoon opleveren van de werkvloer;
  5. Het beschikbaar stellen en houden van de locatie aan (personeel van) Admirairco's;
  6. De ruimte of ruimtes vrij zijn van asbest;
  7. Het beschikbaar stellen en houden van de locatie voor transport van het product;
  8. Het treffen van overige voorzieningen en maatregelen die noodzakelijk zijn voor de installatie van onze producten met inbegrip van eventuele van overheidswege voorgeschreven vergunningen.
  9. Afnemer/klant is verantwoordelijk voor het afvoeren van het bouwafval en verpakkingsmateriaal.


Artikel 10 Garantie en aansprakelijkheid.


  1. Ter zake verkochte producten geldt de garantie zoals deze wordt afgegeven door de fabrikant c.q. de leverancier.
  2. Indien Admir-airco's aansprakelijk mocht blijken te zijn jegens afnemer/klant, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering in het desbetreffende geval uitkeert. Indien de aansprakelijkheidsverzekering niet tot uitkering overgaat is de aansprakelijkheid van Admir-airco's, behoudens in gevallen van opzet of bewust roekeloos handelen, beperkt tot een bedrag € 5000,-.
  3. Admir-airco's is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, rente- en/of vertragingsschade, schade als gevolg van het verschaffen van gebrekkige medewerking en/of informatie van de afnemer/klant.
  4. Admir-airco's is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Admir-airco's is uitgegaan van door of namens afnemer/klant verstrekte onjuiste en/ of onvolledige gegevens.
  5. Admir-airco's is niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van door de afnemer/klant ter beschikking gestelde middelen, roerende zaken, modellen, gereedschappen en andere zaken, het voorgaande in de breedste zin des woords.
  6. Derden die door Admir-airco's zijn ingeschakeld voor uitvoering van (een deel van) de werkzaamheden, kunnen zich beroepen op deze Algemene Voorwaarden jegens afnemer/klant.
  7. Afnemer/klant vrijwaart Admir-airco's tegen alle aanspraken c.q. schendingen van rechten van derden in de meest ruimte zin des woords, waaronder tevens begrepen de te maken juridische kosten.


Artikel 11 Overmacht.


  1. In geval van overmacht is Admir-airco's niet gehouden haar verplichtingen jegens de afnemer/klant na te komen, respectievelijk wordt de verplichting opgeschort voor de duur van de overmacht.
  2. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil onafhankelijke omstandigheid waardoor de nakoming van de verplichtingen van Admirairco's jegens afnemer/klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Tot de omstandigheden behoren onder meer stakingen, oorlog, pandemieën, epidemieën, beperkingen opgelegd door de overheid, brand, overstromingen, extreme weersomstandigheden, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de internetsite, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden en het ontbreken van enige via overheidswege te verkrijgen vergunning.


Artikel 12 Ontbinding/ Beëindiging van de overeenkomst.


  1. Admir-airco's is gerechtigd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien afnemer/klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt. Alvorens daartoe over te kunnen gaan dient zij de afnemer/klant in gebreke te stellen en een termijn van acht dagen te geven alsnog de verplichtingen na te komen.
  2. Indien Admir-airco's tot ontbinding van de overeenkomst is overgegaan of haar verplichtingen opschort, zijn de vorderingen die zij heeft op afnemer/klant onmiddellijk opeisbaar. Indien Admir-airco's de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en overeenkomst.
  3. Indien Admir-airco's tot opschorting of ontbinding overgaat, is zij niet gehouden tot vergoeding van schade en kosten van afnemer/klant.
  4. Admir-airco's is gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen indien:
  5. Opdrachtgever in staat van surseance, schuldsanering of faillissement komt te verkeren, dan wel een aanvraag daartoe heeft gedaan, dan wel een derde daartoe een aanvraag heeft gedaan;
  6. Opdrachtgever onjuiste informatie heeft verstrekt aan Admir-airco's met betrekking tot de overeenkomst en de uitvoering daarvan.


Artikel 13 – Klachtenregeling.


  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door een onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft. 71.Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer voor passende oplossing zorgen.
Share by: